آموزش|پرورش|شترمرغ|جوجه کشی|مشاوره|راه اندازی|جیره نویسی|دستگاه جوجه کشی

سابقه 15 ساله پرورش موفق و حرفه ای شترمرغ،دکتری تخصصی پرورش شترمرغ، پژوهشگر ارشد کشوری در صنعت شترمرغ، ارزیابی شترمرغ مولد و پیش مولد، اکبر زمانی ،مدرس جوجه کشی و پرورش شترمرغ دانشگاه جامع علمی کاربردی،09132098516

آموزش|پرورش|شترمرغ|جوجه کشی|مشاوره|راه اندازی|جیره نویسی|دستگاه جوجه کشی

سابقه 15 ساله پرورش موفق و حرفه ای شترمرغ،دکتری تخصصی پرورش شترمرغ، پژوهشگر ارشد کشوری در صنعت شترمرغ، ارزیابی شترمرغ مولد و پیش مولد، اکبر زمانی ،مدرس جوجه کشی و پرورش شترمرغ دانشگاه جامع علمی کاربردی،09132098516

آموزش کاربردی و عملی جوجه کشی و پرورش شترمرغ ،کلاس آموزش خصوصی و عمومی در خصوص پرورش شترمرغ ،آموزش مجازی واینترنتی ،ارزیابی شترمرغ مولد و پیش مولد،قیمت نهاده ها و قیمت محصولات ، فارغ التحصیل مقطع دکتری تخصصی ازدانشگاه تربیت مدرس تهران، مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان دردروس تخصصی جوجه کشی شترمرغ و پرورش شترمرغ
09132098516 ، دارای 15 سال سابقه پرورش شترمرغ و مدیریت مزارع بزرگ پرورش شترمرغ در ایران ، مشاور طرح های شهرک و مجتمع های بزرگ پرورش شتر مرغ در داخل و خارج از کشور، پژوهشگر و مروج ارشد کشوری در صنعت شترمرغ

نخستین مزرعه پرورش

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۲۹ ق.ظ

مشاور پرورش شترمرغ

 

شروع پرورش در جهان :

برای قرون متمادی تامین درخواست پرو گوشت این پرنده با روند کشتار آنها در حیات وحش همراه بود.

اولین تلاشهای ثبت شده جهت پرورش شترمرغ در سالهای ۱۱۲۵ تا ۱۱۹۰ میلادی توسط امپراطور بارباروسا انجام گرفت.

اما نخستین مزرعه پرورش موفق در سال ۱۸۵۷ و در الجزایر راه اندازی شد.

در حدود دهه ۱۸۶۰ میلادی در Karoo آفریقا و ایالت شرقی آفریقای جنوبی ، شترمرغ برای تولید پر و استفاده در تزئینات و مد پرورش داده شد .

اختراع دستگاه جوجه کشی (incubator) شترمرغ توسط Arthur در سال ۱۸۶۹ محرک مناسبی برای مزارع پرورش محسوب می شد و به دنبال آن درآمد حاصل از پرورش شترمرغ به منظور تولید پر ، باعث تحریک گسترش مزارع در آفریقای جنوبی به خصوص اطراف Oudtshorn در Karoo شد و این روند با وجود رکود اقتصادی ۱۸۸۳الی ۱۸۹۰ و ۱۸۹۴ الی ۱۸۹۹ ادامه یافت .

اوایل قرن ۲۰ مزارع شترمرغ به خوبی گسترش یافتند .

در سال ۱۹۳۱ افزایش نسبی درآمدهای بدست آمده را ناشی از تولید پر عنوان کردند بطوریکه در سال ۱۹۳۱ پر بعنوان چهارمین کالای صادراتی آفریقای جنوبی مطرح شد.

پس از وقوع جنگ جهانی اول و تغیرات مد حاصل از اختراع ماشینهای تندرو که جای درشکه ها را گرفتند و به دنبال آن کاهش تقاضای پر سبب شد تا بازار تجارت پر با رکورد عمیقی مواجه شده و تعداد پرندگان در مزارع به سرعت کاهش یابد.
طی آن مزارع بسیار کمی توانستند با وجود این مشکلات در آفریقای جنوبی باقی بمانند.

در سال ۱۹۲۵ اتحادیه ها و شرکت های تعاونی بسیاری جهت رفع مشکلات و تثبیت قیمتها و از بین بردن رکورد اقتصادی موجود دایر شدند.

به دنبال آن وقوع جنگ جهانی دوم باعث تجدید استفاده از پر در صنعت مد گردید و همچنین افزایش آگاهی عمومی نسبت به ارزشهای غذایی گوشت منحصر به فرد این پرنده موجب رویکردی دوباره به پرورش صنعتی این پرنده در جهان گردید.

در سال ۱۹۴۵ اتحادیه Klein karoo land boa kooperasie با نام اختصاری KKLK در Karoo تاسیس گردید که این امر موجب تثبیت بازار تجارت پر شد .

در اوایل دهه ۱۹۵۰ همزمان با این تحولات بازار تجارت چرم نیز رو به توسعه نهاد .

انجمن KKLK تا سال ۱۹۵۹ روی تولید شترمرغ نظارت و کنترل آنرا بعهده داشته و به طور عمده مسئول معرفی چرم شترمرغ بعنوان یک محصول لوکس در درجه اول و به دنبال آن تولید پر در درجه دوم بود.

در سال ۱۹۶۳ انجمن KKLK یک کشتارگاه ابتدائی برای تولید گوشت نمک سود احداث نمود. اولین دباغ خانه چرم نیز در Oudttshoorn و در سال ۱۹۶۹ ساخته شده و در سال ۱۹۷۴ گسترش یافت و به دنبال آن کشتارگاه جدیدی در سال ۱۹۸۱ تاسیس گردید.

بیش از ۱۵-۱۰ سال گذشته تولید و درخواست برای گوشت شترمرغ بعنوان یک محصول اصلی افزایش یافته و مزارع شترمرغ در اکثر نقاط جهان به خصوص در آفریقای جنوبی با کشتار سالیانه حدود ۱۵۰/۰۰۰ قطعه شترمرغ مسئولیت تامین این نیاز جهانی را بعهده داشته اند. گرچه در ابتدای امر چرم بعنوان محصول اصلی و ابتدائی شترمرغ عنوان می گردید اما در طول دهه نود فعالیت در بازار تجارت گوشت شترمرغ افزایش چشمگیری یافت و این حرکت رو به رشد تا کنون نیز ادامه دارد به طوریکه از سال ۱۹۹۳ تعداد پرندگان کشتاری به طور سالیانه افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به بیش از 300/000 قطعه در سال رسیده است.

 

 

 

دکتر اکبر زمانی

دکتری پرورش طیور با تخصص شترمرغ

Dr.Zamani-PHD-TMU-PS-OSTRICH-IR.

پژوهشگر و مروج ارشد کشوری در صنعت شترمرغ

مدرس دروس شترمرغ دانشگاه سابقه15ساله مزرعه داری حرفه ای

مشاور و متخصص پرورش شترمرغ

09132098516 مشاوره تلفنی

Akbarzamani.ir

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی